
PLY Skin – Re(ply)ce the Habit
- SK: Agnes Rudbäck Reisner
- CD: Christine Högström
- GM: Josefin Sparrdal
- PR: Marley Nicholas
- DDS: Olivia Shevchuk
- PL: Selma Larsson
- AD: Viktor Klouras
The Company
PLY är ett nytt skandinaviskt hudvårdsmärke som utmanar skönhetsindustrins förlegade
ideal. Som ett anti-beauty beauty brand bygger PLY på inkludering, autenticitet och uttryck
– inte korrigering eller anti-aging. I sin uppstartsfas ville de nå en ung, medveten målgrupp i
Norden genom ett modigt kommunikationskoncept som känns, syns och märks – utan stor
budget.
Background
Snabba trender har skapat skadliga vardagsvanor. Vitt snus har blivit en utbredd ritual bland
unga – något att hålla i, något som dämpar stress. Men vanan skadar mer än den hjälper.
Samtidigt söker målgruppen varumärken som känns äkta och vågar ta ställning.
Solution
PLY vill vara en del av samtalet – inte som ännu ett hudvårdsmärke, utan som en kulturell
aktör. Därför skapade vi Re(ply)ce the Habit – ett koncept som ersätter skadliga vanor med
vårdande ritualer. Genom att förstå snusets funktion lanserar vi PLYRRAN: en snusliknande
förpackning, fylld med Beam drops – lystergivande droppar som stärker huden och skapar
glow. Samma paus, nytt innehåll.
PLYRRAN blir en symbol för ett nytt sätt att ta hand om sig själv. Ett sätt att visa att
självrespekt kan vara lika beroendeframkallande som nikotin – och att PLY är ett varumärke
som både känns relevant och gör skillnad.